Het begin! Dubai & Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mark Braak - WaarBenJij.nu Het begin! Dubai & Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mark Braak - WaarBenJij.nu

Het begin! Dubai & Hong Kong

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

12 December 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Zo, en dan zit je (wederom) 5 uur te vroeg op het vliegveld. En wat ga je dan doen? Een verslagje schrijven natuurlijk!

Dus hier is dan mijn eerste verslag van mijn net begonnen reis. Want ik ben pas een kleine 5 dagen onderweg, maar om eerlijk te zijn lijkt het alsof ik pas net weg ben. De tijd vliegt, letterlijk, en dat is niet alleen omdat ik een paar tijdzones heb overgeslagen. Waar ik overigens nog even aan moet wennen, het tijdsverschil met 'thuis'. Sorry daarvoor ma! ;)
Ik had er van te voren al wat over gehoord, het moment dat je door de douane gaat op Schiphol. En Thomas, je had helemaal gelijk! Kippenvel, ontlading, maar tegelijkertijd ook de spanning. Wat een gevoel, heerlijk.

Op het moment ben ik nog in Hong Kong, waar ik zo'n 48 uur in de stad heb kunnen zijn. Maar het begon natuurlijk allemaal in Dubai! En hoe! Vanaf het vliegveld ben ik eigenlijk direct met de metro richting Burj Kalifa vertrokken. Eigenwijs als ik ben volgde ik hier niet de voorgeschreven bordjes maar pakte ik mijn eigen route, om vervolgens aan de strenge VIP zijde van de toren uit te komen. Hier werd ik toch vriendelijk verzocht om naar de andere zijde te lopen, mijn korte broek, t-shirt en rugtasje voldeden toch niet helemaal aan de eisen van Armani...
Uiteindelijk toch op de goede plek terecht gekomen en de toren binnen gegaan! In 1 minuut naar de 124ste verdieping, met een waanzinnig uitzicht om 425 meter over de stad. Nee, ik denk inderdaad niet dat ik mijn reis beter had kunnen beginnen!
De rest van de dag heb ik mij vermaakt met de Dubai Mall, de jachthaven, Burj al Arab en de show bij de grote fontijn. Deze was ook erg gaaf!
Maargoed, als je dan al de hele dag in de stad loopt, ben je het wel een keertje zat. Ik ging maar naar het vliegveld, om daar dus 5 uur van te voren al te zijn.

Toen ik eindelijk het vliegtuig in mocht, was ik zo snel vertrokken dat ik het opstijgen niet eens meer heb meegekregen. Ik zal wel moe zijn geweest ofzo. Na wederom een prima vlucht in Hong Kong aangekomen. Wat is dat een andere wereld zeg. Dubai is al een vrij andere wereld, maar voor mijn gevoel toch redelijk westers en vooral luxe. In Hong Kong werden we echter opgewacht door een drugshond, veel mensen met mondkapjes en een strakke regeling op het vliegveld. Je hebt het gevoel dat je geen stap verkeerd mag maken.
In de bus naar het hostel aan de praat geraakt met een local, een oud mannetje van 72 met heerlijk gebrekkig engels. Wat ik daardoor op dat moment nog niet zo in de gaten had, werd mij wel vrij snel duidelijk toen ik uit de bus stapte. Naast het feit dat het hier ontzettend druk is, is alles hier hoog. Best wel hoog. Best wel heel erg hoog. Waar beneden op straat veel panden er tevens goed uitzien, is dit vaak vanaf de 3e verdieping niet meer het geval. Zo ook het gebouw waar mijn hostel zich zou moeten bevinden. Ik ben benieuwd..

Een smalle ingang brengt mij in een hal, waarbij de bewaker geen idee heeft over welk hostel ik het heb. Gelukkig weet ik ongeveer waar ik moet zijn, en dat blijkt ook te kloppen. Een warme ontvangst en begeleiding naar een ander gebouw volgen, waar ik een gratis upgrade heb gehad van een 8 naar een 4-persoons kamer.
Het is mijn eerste hostel van deze reis en redelijk wat ik mij ervan had voorgesteld. Ik gooi mijn spullen neer en spring onder de douche. Resultaat: ik ben schoon en de hele badkamer is zeiknat. Tsja, hang dan ook een douchegordijn op..
Vervolgens raak ik aan de praat met een Spanjaard die in de ochtend was aangekomen en we besluiten om samen de stad in te gaan. Happie eten, biertje doen, Hong Kong is zo slecht niet! Rond een uur of twee toch maar naar bed gegaan, wat toch wel heel fijn was na twee nachten in het vliegtuig!

De volgende dag alleen op pad gegaan de stad in. Eerst naar Hong Kong Park, een leuk stukje groen en rust midden in de drukke stad. Vervolgens met de ferry voor 2 HKD/€0,20 vanaf Hong Kong Island naar het vaste land van Hong Kong (Kowloon) gegaan. Ik loop hier opeens tegen een gebouw aan genaamd Chunking Mansion. Ik besef mij dat ik hier bijna een hostel had geboekt, even een kijkje nemen. Vrij snel kwam ik tot de conclusie dat ik erg blij was dat ik hier niet verbleef, wat een gekkenhuis!
Na wat slenteren door de eindeloze straten van Tsim Sha Tsui en Mong Kok, besluit ik naar de Chi Lin Nunnery te gaan met bijbehorend park. Helaas besloot ik dit iets te laat, enkel het park was nog geopend voor bezoekers. Toch de buitenkant en ingang nog kunnen zien, maar het complex helaas niet van binnen.
Mijn voeten waren inmiddels aardig gesloopt. De blaren die op dag 1 al waren ontstaan, begonnen nu toch wel aardig pijn te doen. Na het aanschouwen van de lichtshow om 20:00 en de indrukwekkende skyline van Hong Kong ben ik daarom maar weer richting hostel gegaan om de voetjes wat rust te geven.
Vervolgens kwam er een gozer uit Melbourne naar me toe met de vraag of ik zin had in toast met pindakaas, waarop we de rest van avond hebben zitten praten. Tegen de tijd dat ik die kant op ga zit zijn reis er al op, dus hebben we afgesproken dat we daar zeker een biertje gaan doen!

So far so good! Ik ben erg blij hoe het allemaal loopt en gaat. Het alleen reizen bevalt vooralsnog prima, ik kan heerlijk mijn eigen plan trekken. Ik heb inmiddels ook al aardig wat backpackers gesproken, dit gaat zo ontzettend makkelijk en volledig vanzelf.

Ik kan niet wachten tot ik in Bangkok ben en hier mijn avontuur ga voorzetten. Maar eerlijk is eerlijk, dit was misschien wel het makkelijkste deel van de trip. Nu gaat het echte backpakken beginnen, mijn volgende vluch is pas over 8 weken!
Kom maar op!!

Zeg, mag ik nou nog steeds niet inchecken....

  • 12 December 2014 - 11:32

    Jasper Leemans:

    Leest lekker weg zo een koude, winderige vrijdagochtend! Enjoy broeder!

  • 12 December 2014 - 11:33

    Jasper Leemans:

    *op een koude uiteraard! Moeten wel fatsoenlijk blijven praten natuurlijk!

  • 12 December 2014 - 11:37

    Rob:

    Geweldig. Wat een leuk verhaal. En dit is nog maar het begin. Beloofd dus veel......

  • 12 December 2014 - 12:26

    Lout.:

    Lekker leesvoer Braakie.

  • 12 December 2014 - 12:51

    Jorn:

    Leuk braak! Doe je goed ! Geniet ervan!

  • 12 December 2014 - 12:51

    Jorn:

    Leuk braak! Doe je goed ! Geniet ervan!

  • 12 December 2014 - 13:28

    Ingrid:

    Bedankt Mark!

  • 12 December 2014 - 16:49

    Marith:

    Je eerste verhaal! Leuk!
    Hou ons op de hoogte en ENJOY!

    X

  • 13 December 2014 - 00:20

    Bob:

    Leuk verhaal markie! Geniet ervan

  • 16 December 2014 - 13:59

    Rob & Hannie Werner:

    Hoi mark leuk verslag zal best wel imposant zijn daar kerel geniet er van zo iets maak je maar een keer in je leven mee ,veel liefs van ons en alvast prettige feestdagen daar

  • 17 December 2014 - 22:47

    Louis Okkersen:

    Hey Gozer,
    lees dankzij je moeder mee met je avontuur. Geniet ervan!
    Hoop het vervolg ook mee te krijgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Reisverslagen van mijn wereldreis!

Actief sinds 08 Dec. 2014
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 4811

Voorgaande reizen:

08 December 2014 - 18 Juni 2015

Mark RTW!

Landen bezocht: